De CPA-calculator laat zien wat jouw CPC (cost per click, kosten per klik) en siteconversieratio moeten zijn om onder je beoogde acquisitiekosten te blijven. De blauwe gebieden liggen onder jouw CPA en de rode liggen erboven.
CPA staat voor Cost Per Acquisition (kost per aquisitie) en is een financiële maatstaf die door marketeers wordt gebruikt om de totale kosten te volgen en meten van een gebruiker die een actie onderneemt die tot een conversie leidt.
CPA is een belangrijke maatstaf om te monitoren en meten, om te begrijpen hoeveel een nieuwe klant je kost en of je advertentiestrategie moet worden geoptimaliseerd.
Het is mogelijk om de kosten per acquisitie te berekenen met behulp van een verscheidenheid aan complexe formules, maar in het algemeen is de volgende aanpak het meest gebruikelijk:
CPA= Totale marketinguitgaven gedeeld door het totale aantal acquisities.
Stel dat je gedurende 10 dagen een Tiktok-campagne hebt gevoerd met een reclamebudget van $1000 om je dropshipping winkel te promoten.
Je campagne levert je uiteindelijk 25 verkopen op, wat je een CPA oplevert van:
CPA= $1000 / 25 = $40
Huidige Gemiddelde CPC - is het gemiddelde bedrag dat je betaalt per klik op een advertentie.
Gemiddelde Siteconversieratio - is het gemiddelde percentage van bezoeken aan je online winkel dat leidt tot een conversie.
Beoogde Acquisitiekost - is het budget dat je wilt alloceren om een nieuwe klant te krijgen.
Berekende Acquisitiekost - is het gemiddelde bedrag dat je momenteel betaalt om een nieuwe klant te werven, op basis van jouw CPC en conversiepercentage.
Dropship in het nieuws
De e-commerce sector is miljarden dollars waard en de sector wordt met de minuut alleen maar succesvoller. In zo'n meedogenloze concurrentiële omgeving wordt het noodzakelijk om de verwachtingen van de klant bij te blijven en hoge normen te stellen en te handhaven voor een bedrijf. Met het doel om nauw samen te werken met bedrijven en hun prestaties te verbeteren, werken de broers Josef en Nawras Ganim aan de start-up Dropship, die een belangrijke impact zal hebben op de e-commerce industrie.